Just another WordPress.com site

Blomflugor

Har ni oxå börjat få sånna där äckliga små blomflugor, bananflugor el avloppsflugor i köket? Det är ju samma sak varje år vid den här tiden. Frukt el matrester är ingen hit att ha i köket då.
Jag hade jätteproblem med dem för några år sedan, kunde inte förstå var dem kom ifrån. Men ett samtal till mamma och bonus pappa senare så var problemet löst.
Jag hade inte en jävla aning om att det var från diskhon som dem kom, men det var de ju. Enklaste lösningen var att varje kväll ställde jag ett glas uppochner över hålet i diskhon och i den andra typ silen la jag en disktrasa över och ställde en tallrik på. Varje kväll i typ en vecka, sen var dem puts veck.
Så det är ett tips som funkar, varsågoda 😉

20110728-200923.jpg

Kommentarer till: "Blomflugor" (1)

  1. Tack för tipps, dock blev det ingen puss i solnedgången. För vart gör man av ungarna när det ska ut och pussas?
    Jag får pussa honom nu när jag går och lägger mig.

    Kanon med tipps om dessa djävulsflugor. Jag har dem också. De är överallt.
    Irriterande.

    God natt!
    Yohanna

Kommentera

Etikettmoln

