Just another WordPress.com site

Svårt att förstå

Vissa saker har jag så svårt att förstå. Det här med att man ”ljuger” för sin familj tex, eller inte riktigt ljuger med att saker ska döljas. Säg inte att vi varit där el liknande, för då blir den el den sur. Jaha, låt personen bli det då. Vad är grejen?
Ärlighet och uppriktighet är saker som jag värderar väldigt högt, och jag vill också att mina barn ska göra det. Och allra viktigast till familjen.
Jag kanske är naiv eller lyckligt lottad men i min familj både med mina barn och mina syskon och föräldrar så är vi öppna, ärliga och vågar säga vad vi tycker och hur vi mår. Och jag hoppas verkligen att mina barn också kör på den linjen. Familjen är dem som ALLTID finns där när man verkligen behöver…

20110807-175819.jpg
Den här bjuder jag på 😉

Kommentarer till: "Svårt att förstå" (6)

  1. Jo, men ibland har ju du inte alla svar, eller vet vad som föranleder en människas beslut heller. I det här fallet kan du inte döma, för du vet inte. Det gör däremot jag.

    • Vem har sagt att jag dömmer? Jag skrev att jag inte kan FÖRSTÅ… det är en annan sak. Och jag blir lätt frustrerad för jag vill inte att mina tjejer ska behöva vara oroliga över att försäga sig el liknande. Dem ska inte ens hamna i sånna här situationer när det gäller familjen.

  2. Det är ju absolut ingen fara i det här sammanhanget. Det vet både du och jag.

  3. Kanske inte någon fara med det här, men det har hänt förut och då gällande saker som man absolut inte ska behöva hålla inom sig.
    Och vad blir det nästa gång? Mina barn ska inte behöva spela med i det spelet. Vad är det för fel på att vara ärlig och rak?

  4. Precis. Då kan väl dina barn säga ifrån i så fall. I den bästa av världar, där ärlighet är något helt inpräntat eller hur? Det ÄR inte svart eller vitt….

Kommentera

Etikettmoln

