Just another WordPress.com site

FB status

Sitter och ler lite när jag går igenom FB statusar. Är det verkligen någon som tror att folk är så lyckliga som dem vill få oss att tro?
Jag och en vännina satt och pratade lite om det här för ett tag sedan, och hon känner ganska väl en tjej som alltid skrivet att livet är SÅ underbart. Problemet är ju att hennes liv var väldigt tufft, kämpigt på alla sätt.
Tror att dem som skriver så mest försöker övertyga sig själva om att allt är bra.
Tragiskt och jag tycker lite synd om dem…
Livet är upp och ner, vi har alla våra kors att bära. Bara att gilla läget.

20110828-123115.jpg

Nu ska jag återgå till CNN

Kommentarer till: "FB status" (3)

  1. Fast, det är väl bra att försöka se livet positivt, pusha sig själv att hitta guldkanterna i tillvaron, och saker att glädjas över? Jag blir jätteglad av att läsa mina vänners statusuppdateringar när de är glada, lyckliga och positiva. Det får mig att bli glad å deras vägnar. Och jag är i alla fall för det mesta så lycklig som jag skriver. 🙂 Alla med barn inser väl att klart ungarna bråkar, att man tröttnar på tvätten ibland, eller hur stökigt det blir på fem röda… men det är ju vardagen och jag blir inte ett dugg provocerad av att folk INTE skriver om det.

  2. Jag blir inte heller provocerad, bara reflekterade över att alla inte är så lyckliga som dem vill påvisa.

  3. Haha vilken harlig bild. Tror den ar ganska talande! 😉

Kommentera

Etikettmoln

