Just another WordPress.com site

Trygg i skolan?

Dottern får ett samtal från dolt nummer, hon svarar och en kille frågar om hon är ….. Hon säger inte vad hon heter och frågar vem han är, han svarar inte utan fortsätter och frågar om hon går i ……skolan. Hon svarar inte på det heller utan frågar igen vem han är, han svarar inte utan säger att han har ”span” på henne. Dottern lägger på och han ringer igen då svarar jag, han hör först inte att det är någon annan i luren utan kör sitt – hey sexy. Jag frågar vem det är och vad han vill, han lägger på.

Nu sitter jag med en uppskrämd dotter som inte vågar gå till skolan och som känner sig otrygg.
Hur går man vidare? Det här är INTE okey för mig! Jag har mailat skolan, men jag skulle vilja polisanmäla istället för att byta nummer. Man måste visa att det här inte accepteras.
Även om det skulle vara en kille som bara vill visa sitt intresse, så är det hör FEL sätt.
Jag väntar på responsen från skolan, för att se vad dem gör. Barn och tonåringar SKA känna sig trygga i skolan!
Hennes nummer är förhållandevis nytt och vi kan räkna på fingrarna hur många som har hennes nummer. Då återstår att någon av hennes ”kompisar” har skrivit hennes nummer någonstans i skolan el lämnat ut det.

Tips på hur man får reda på dolt nummer emottages tacksamt.

Kommentarer till: "Trygg i skolan?" (4)

  1. Hej Anna!
    Gå in och GOOGLA på ”dolt nummer” så finns det lite att läsa där. Kram

  2. Vad har SKOLAN med det här att göra!?

  3. Skolan har väl med det att göra eftersom Hon inte vågar gå Dit!?

  4. Det går väl inte att lasta en skola för att någon ringer på ens telefon och är oförskämd/otäck?

Kommentera

Etikettmoln

