Just another WordPress.com site

Min gräns

Oj vilken underbar söndag det blev. När jag skurat färdigt alla lådor i köket och sorterat ut massa skit så gick jag till tvättstugan. I med två maskiner sen iväg och handla. När jag kommer tillbaka så är luckan på den ena maskinen fast, den går bara inte att öppna. Ringde jouren och gick hem och väntade. När han väl kom och jag tog ur all tvätt så var det massa sköljmedel kvar i tvätten, det var bara att ställa sig vid hon och skölja ur allt. Med min självspricka på fingret så var det måttligt skönt. Sen tog det hundra år att torka all tvätt. När jag väl kom hem och skulle börja städa badrummet så ruttnade jag på mina två döttrar som inte lyft ett finger hemma idag. Nu har min tonåring dragit hemifrån. Jag fick mitt utbrott och höjde rösten om att jag minsann inte är någon städerska och att man faktiskt SKA hjälpa sin mamma ibland. Jag satt ner foten helt enkelt, och det gjorde att dottern gick till sin pappa. Jag är faktiskt alldeles för snäll ganska ofta och jag har valt det för jag vill inte gnälla och tjata varje dag. Men jag har oxå gränser och idag passerades den. Nu får hon hänga lite hemma hos sin pappa och lugna ner sig, ganska skönt för både henne och mig. Fast jag kan ändå oroa mig lite över att hon drog innan middagen… Hennes pappa är inte hemma och jag misstänker att kylen inte är full 😉
Ja ja, nu ska jag laga lite mat.

Kommentera

Etikettmoln

