Just another WordPress.com site

Jobbe

Brr vilket ruggigt väder det är ute, och kallt. Jag har inte vant mig med att frysa än. Började halv sju idag och som vanligt blir jag lite smått irriterad när det kommer barn INNAN vi öppnat.
Jag landar på jobbet ca 6.23 då ska man larma av, klä av sig och tända upp, dra på vatten etc. Och ett och samma barn kommer alltid 6.25 !
Kan låta lite småaktig att bli irriterad över, och om det hände någon enstaka gång så är det ju okey. Men att alltid komma då, när vi inte öppnar förrens 6.30, min arbetstid är 6.30 och jag får alltså inte betalt förrens 6.30. Att man kommer innan halv är för att jag vill hinna klä om, tända upp etc innan barnen kommer. Suck!
Lite trött kanske…
Nu har jag fått avreagera mig lite 😉

Kommentarer till: "Jobbe" (2)

  1. Har i UK oppnar var forskola 08.30 (de gor alla i var kommun) kommer du 08.25 far du betala extra for det. Hamtar du senare far du betala extra for det oxa. Kommer inte ihag exakt vad du far betala for det kalaset, men billigt ar det inte. Har kan jag saga att alla foraldrar bade lamnar och hamtar i tid. 😉

    • Kommunen bestämmer ju öppetiderna och det är halv sju alltså inte 6.25. Föräldrarna får inte betala mer eftersom vi inte får lön före halv, då skulle dem få betala oss för nattarbete och det gör dem ju inte. Att däremot låsa dörren framför näsan på ett barn för fem min känns inte rätt. Men som sagt, jag jobbar ju gratis dem där minuterna och på ett år blir det ju några timmar.. Irriterad mest över att jag vill kunna klä av mig, larma av och div. annat utan att ha barn hängande runt benen.

Kommentera

Etikettmoln

