Just another WordPress.com site

Pest el kolera

Hos gyn igår så fick jag infon att jag borde fundera över om jag inte skulle börja äta östrogen. Tydligen så startar nedbrytningen av skelettet fortare när man kommer in i klimakteriet vid 45. Det betyder alltså att risken för benskörhet är betydligt större än om man hamnar i klimakteriet vid 50. MEN tabletterna ökar risken för bröstcancer, så valet är lite pest el kolera.
Hon formulerade sig så här: Om du får bröstcancer om ett halvår, så är det inte tabletterna. Men om du får det om tre år, då är det tabletterna.
Känns sådär om jag får säga det. Hon tyckte att jag skull gå hem och läsa på i alla broschyrer jag fått och sedan återkomma.
Jaha, om jag ska välja mellan benskörhet el bröstcancer, så tror jag faktiskt att jag väljer benskörhet.
Men jag ska läsa på lite mer.

Någon av mina kunniga läsare som vet om jag kan göra nåt annat för att undvika benskörhet ?
Äta kalk tabletter, D vitamin?

20111109-183359.jpg

Kommentarer till: "Pest el kolera" (4)

  1. Visst, Anna : Zumba!!!! – Oöverträffad som medel mot benskörhet! – Sedan när du kommer hem kan du mumsa turkisk youghurt med valnötter och honung :)!

  2. Ha ha ha! Jag dör vad stört!
    Välj benskörhet så skjutsar jag dig i rullstol när tiden kommer :))

Kommentera

Etikettmoln

