Just another WordPress.com site

Ingen konflikträdsla

Igår ringde min tonåring till mig när hon var i skolan. Hon hade ätit lunch med en av dem två tjejerna som det varit lite skakigt med. Hon har varit lite ledsen och känt sig utfryst.
Igår vid lunchen hade hon helt enkelt ställt frågan: Vad har jag gjort? Hur kan vi lösa det här?
När hon fick svaren som var typ, du ska alltid ha rätt etc Så sa hon, jag vet att jag gör fel ibland och jag försöker ändra på mig..

Som mamma till en tjej på 15 så blir jag så jäkla stolt! Hur bra är hon inte, som utan konflikträdsla konfronterar och vill lösa problem? Hon erkänner sina brister och diskuterar på ett sätt som många vuxna inte fixar.
Inget sopa under mattan och tiga ihjäl, utan rakt på.

Som sagt, jag är så stolt över min fina tjej. Tänk om alla vuxna var så….

20111203-083721.jpg

Kommentarer till: "Ingen konflikträdsla" (2)

  1. Wow. Det är banne mig så att en annan sitter här och blir stolt (bara av att få läsa att det finns sånna tjejer). Ge henne en bamsekram och säg att hon är bäst!

Kommentera

Etikettmoln

