Just another WordPress.com site

Julkul

Öppnade imorse, höll på att bryta lårbenshalsen på isfläckarna.

Efter jobbet åkte jag till Zoo butiken för att köpa en sån där aktivitets grej till farbror. Man stoppar mat el godsaker i den och sen ska han rulla runt den så att godisarna ramlar ur. Kan meddela att han inte rullar den, utan SLÅR runt den i Lgh och sen köpte jag inte en billig i gummi för den skulle han förmodligen äta upp. Nä jag gick på den dyra i hårdplast, och när han slår runt den så låter det rätt bra. Får vänta och se vad grannarna tycker. Men det blev en hit, för han tycker att det är riktigt kul 😉

20111207-191541.jpg

Läser lite status uppdateringar på FB och Twitter, och det verkar som om många är på julbord el julfester dessa dagar. Lite avis blir man, för något sånt får inte vi i vår stadsdel. Nä det finns inga pengar, som vanligt.
Igår hade vi kvällsmöte och då bjöds det på en sketen skinkmacka på papptallrik.
Ja jag var inte med för jag hade tagit ut en semesterdag, men jag kan ändå tycka att det är ett hån mot alla anställda som kämpat hela året. Och nej i år blir det ingen julklapp, dem drog väl över budgeten när vi fick den där pocket boken förra året.
Så tackar man sin personal inom kommunen, känns skit att inte få uppskattning vare sig i lönekuvertet el i form av något kul ihop.

Nog om det, jag är inte den som surar.
Nu har inte jag tid med er, ska in på min nya app som jag tankat ner 😉

20111207-192258.jpg

Kommentarer till: "Julkul" (1)

  1. Så söt vovve 🙂
    Om han är lite uppfostrad och godisintresserad så kan ni leka ”kurragömma” med honom. Brukade jag och monstrena göra med vår gamla hund. Ta en godis (eller köttbulle), visa för hunden, få honom att stanna kvar och sedan gömmer den som har godiset sig 🙂 Superskoj och hunden får tänka och blir trött.

Kommentera

Etikettmoln

