Just another WordPress.com site

2 augusti Sol & Värme

Startade dagen med en kort morgonpromenad med Morris, han får tyvärr inte gå några långa promenader för han är halt. Riktigt skönt ute var det redan vid åtta. Vid halv elva åkte J iväg till Dalarna och E gick till jobbet. Jag träffade en kompis på Waynes för en fika och lite småprat. Jag tog en runda på byn sen för att kolla lite i butikerna. På eftermiddagen har jag plockat lite hemma, vinkat av Morris och sen slappat vid tv:n. Inga planer för imorgon, men på lördag blir det Pride och på kvällen sommarfest hos en ”gammal” klasskompis, det ska bli kul.

Måste bara skriva att igår kväll fick jag ett samtal från en fin vän, vi brukar ringa varandra när vi är upprörda för att ösa ur oss och sen gå vidare. Nu handlade det om barn som har fritidsintressen som är riktigt dyra när det gäller bla utrustning. För mig är det så självklart att om det finns en mamma och en pappa till barnet så SKA båda föräldrarna dela på kostnader som fritidsintresset kostar. Men det tycker uppenbarligen inte alla! Vad är det man inte fattar då? Är man inte två som skapat det barnet för ex antal år sedan? Att kalla sig förälder och sen fullkomligt strunta i att betala det barnet faktiskt kostar, är såå lågt. Att ta förgivet att boende-föräldern ska ta alla utgifter utan att ens diskutera pengar/kostnader etc ……. det gör mig så jäkla arg. Men vad gör man inte som ensamförälder med ansvarskänsla, jo man biter ihop och löser det ändå… Stor Kram till dig, jag finns ett samtal bort..

Image

Muntrar upp med en kul bild  =)

 

Kommentarer till: "2 augusti Sol & Värme" (1)

  1. Man behöver inte vara boendeförälder för att ha det problemet. Vi har barnen varannan vecka men det är ändå alltid jag som handlar allt de behöver och betalar för allt. Eller förlåt, halva fritids betalar han. Fattar inte hur de tänker då. Han tjänar 13 000 mer än mig i månaden och får halva barnbidraget. Förmodligen tror han att jag svingar mitt magiska trollspö och trollar fram nya vinter/sommargarderober, grejer till alla fritidsintressen osv osv. Frågade en gång om han inte tyckte att han kanske skulle bidra på nått sätt och fick till svar: Ja men, jag betalar ju för fritids och dessutom så har ju dina föräldrar massor med pengar.
    Inte direkt konstigt att man inbland funderar på om det kanske kunde hända en liten liten olycka….Massa styrketankar till din vän.

Kommentera

Etikettmoln

