Just another WordPress.com site

Slapp härlig söndag idag, jag har tvättat och varit i källaren men annars mest häng med tjejerna i soffan. Vi har ätit, kollat film och njutit av inga måsten.

Igår hade jag en trevlig dag med Jeanette & Uffe, fikade god latte och äppelpaj med vaniljsås. Kollade in köket som Uffe gjort jättefint. Vi satt några timmar och pratade om allt och inget, och jag känner ännu mer att jag vill flytta närmare. Kollade runt i Hammarby, Globen och runt där, skulle absolut kunna tänka mig att bo där. Vi har inte bott nära varandra på över 30 år!? Herregud vad jag låter gammal nu, men så är det. Inom 5 år vill jag iallafall ha rört på mig…

För en stund sedan så slängde tonåringen iväg sin telefon i soffan och skrek; Vilket äckel! Jag undrade naturligtvis vem? Det var en man som skickat meddelande till henne på FB, joo man kan ju det fast man inte är ”vänner” där. Jag kollade och han hade skrivit typ Hej ….. hur har du det, hon svarade med ett VEM är du? Han svarar inte på frågan utan fortsätter med att han bara tittar runt lite och undrar om hon har det bra.

Jag brinner av direkt på sådana äckel och skickar ett meddelande till honom där jag skriver att om han inte slutar skicka meddelanden till min dotter så blir det polisanmälan för nätgromning. Han har inte skickat nåt mer, men jävlar vad förbannad jag blir på sånt! Som min vän Lotta säger, Någon gång så knackar man på fel dörr liksom…

Nu blir det te och skorpor, sen sängen…

Kommentera

Etikettmoln

