Just another WordPress.com site

November & trött

Då var det november nu då, den här otroligt trista, mörka och ruggiga månad. Bara hålla ut till december när man får ”jula” lite hemma 😉

Idag har jag varit sååå trött! Jag ska faktiskt gå och lägga mig när jag bloggat färdigt.
Det blev en lång dag igår som startade vid 5.25 och slutade efter två i natt.

Min lilla tonåring var på sin första ”fest” igår. Jag visste att det fanns alkohol med i bilden, vi hade pratat massor om hur det brukar bli på sånna fester, unga människor som inte vet sina gränser och fulsprit. Men hon ville ändå gå, och som sagt, hon måste ju få se själv.
Vid halv tolvtiden ringde jag för att säga godnatt, hon sa då att hon skulle sova där som planerat. Lite efter tolv kom sms:et som sa att hon ville åka hem, då några av kompisarna börjat spy. Jag ordnade taxi och väntade uppe, när hon kom hem var hon så ledsen och kände sig som en dålig kompis som svikit. Hon ville ju vara den som kan hålla pannan och ta hand om, men spyer är inte hennes grej (inte min heller). Vi pratade en lång stund sen sa vi godnatt.
Idag hat hon varit ledsen, dels för att hon åkte och för alla taxi pengar och för att hon är jätterädd att hennes kompisar är arga på henne. Hon har messat och bett om förlåtelse, men ändå…
Det här hör liksom till, hon fick prova och det gick som det brukar, förhoppningsvis blir det lugnt för hennes del framöver och sånna fester.

Och nej, hon dricker inte alkohol, men hon vill ju ändå vara med som alla andra…
Nu hoppas jag det ger sig i skolan på måndag. Det här var ju trots allt en ”normal” tonårsfest.

20121101-203943.jpg

Kommentera

Etikettmoln

