Just another WordPress.com site

Ikväll kommer Kalla Fakta med ett inslag om Vodkabilen, tror dem bara att det finns EN eller? Snarare tusentals.. Skulle jag få se en sån där bil så är det lindrigaste den langaren kan råka ut för att jag ringer polisen.  

Jag googlade Vodkabilen och vips så kommer det upp massa trådar från ungdomar som frågar efter numret. Och när man läser vidare sen så märker man att dem fått tag på det. Fyy för vidriga vuxna människor som tjänar pengar på att barn far illa! Joo, jag säger barn, för många av dem är i tidiga tonåren. Det är inte bara det att dem kan bli alkoholförgiftade och hamna på Mariapol, utan allt annat som kan hända när dem dricker mer än vad deras kropp kan hantera. Minnesluckor, att inte vet vad dem gör, risk för våldtäkt, bråk etc.

Jävla avskum säger jag bara!

Till alla föräldrar kan jag bara säga att vikten av att kommunicera med era kidz blir viktigare än någonsin när dem blir tonåringar. Och DET är inget man bygger upp då, det görs under många år innan. Lägg er i, ifrågasätt, kolla upp osv. 

Jag är lyckligt lottad, för min äldsta har aldrig varit intresserad av alkohol och min tonåring har heller inget intresse av det. Däremot vill hon ju självklart vara med, i den åldern är det så jätteviktigt att känna att man inte är annorlunda. Jag har inga problem med det, för hon berättar alltid för mig vad hon är och vad dem gör och jag litar på henne, men ibland känner jag lite ambivalens till den informationen som jag får ta del av….

Och nej, nåt nummer till en vodkabil har jag inte fått av henne, och jag tror inte hon har nåt heller. Men skulle jag någon gång få det så skulle jag utan att tveka ringa polisen.

Bild

 

Bild

Kommentera

Etikettmoln

