Just another WordPress.com site

Och så blev det 121212

Jobb, snö och vinter.
Jag är sover så fruktansvärt dåligt nu så att dagarna blir lite smått tunga. Jag vaknar varenda natt och vänder och vrider, inatt satt jag på tv:n och låg och kollade på Will & Grace mellan 3-4, suck!
Men jag är sån i perioder, så det är bara att gilla läget.

Efter jobbet idag var det tvättstugan och handla och fixa mat. Det blev en väldigt god Biffstroganof idag, med bulgur. Tvätten gick smidigt, men nu står dem där, IKEA kassarna, fulla med rena kläder, och jag orkar bara inte packa in ….
Två veckor kvar tills julen är över, sen ska vi racea förbi lite födelsedagar och nyår. Jag är rätt trött på vinter, mörker och kyla nu och min kropp med. Jag har självsprickor, torra fläckar över halva kroppen, är blek och blääää.

Jag försöker iaf hålla humöret uppe, förutom när jag är på jobbet vill säga. Annars är jag en glad skit, idag försökte jag skicka lite roliga sms till tonåringen, men ibland är hon sååå butter. Ibland spelar det nästan ingen roll hur mycket jag än försöker det blir liksom bara korta snäsiga svar, där är hon väldigt lik sin far…

Nu kollar jag nyheter och det är ju upplyftande, H&M som utnyttjar arbetare i Pakistan, Nordkorea skjuter iväg robotar, tyfon som dödar i Filippinerna och sen den där snöröjningen som är typ obefintlig…

Men idag är det ju 121212 också, och det måste väl uppmärksammas.

happy sun

Kommentera

Etikettmoln

