Just another WordPress.com site

Vad hände..

Varför ska jag låsa bloggen helt plötsligt?
Jag har funderat över det några dagar nu och kommit fram till att jag inte kommer att göra det, det här är MIN blogg och jag vill helt enkelt inte det.
Jag har inga hemligheter eller saker som ska tystas ner, jag sopar inte saker under mattan. Jag är en ”öppen bok” och den här bloggen är till för mig, min familj och mina vänner i bloggvärlden.
Att det sen finns människor som vill använda det jag skriver emot mig, eller leta fel i hur jag fostrar mina barn eller är som människa, mamma etc det struntar jag fullkomligt i.

Vad var det som hände då?
En person ”nära” min dotter var in och kommenterade min dotters FB status, och kommentaren var väldigt ”spydig” mot mig. Jag blev naturligtvis riktigt irriterad men eftersom det var på min dotters FB sida, där alla hennes vänner kan se så valde jag att inte lägga någon ytterligare kommentar. För det första så sårar det henne, för det andra så vill jag inte skämma ut henne inför alla hennes vänner.
När den här personer några dagar senare skrev en egen FB status som helt var riktad till mig, och riktigt otrevligt då brann jag av!
Jag blev så in i helvete förbannad för att jag absolut INTE kan förstå vad människan har att göra med mig och min dotter, det finns ingen som helst anledning för den här människan att lägga sig i vilken relation jag och min dotter har!
Om det var så att min dotter far illa på nåt sätt, så absolut, säg ifrån, anmäl, skrik, ring, vad som. Man ska absolut inte blunda om barn far illa.
Men nu handlar det om att jag skickar hjärtan, kramar eller skojar med min dotter.
Vad har den här människan med det att göra?

Jag kan inte för mitt liv förstå vad man kan vinna på att ge sig på vår relation eller mig, vill personen att dottern ska komma närmare den sidan av familjen så är det ju helt FEL väg att gå. Inläggen och kommentarerna på FB läser ju även dottern, och hon är ju inte dummare än att hon kollar vidare på twitter och IG och ser fler saker som gör att hon blir riktigt arg OCH ledsen.
Så en än gång sitter jag och tröstar, vänder och vrider och försöker att lappa och laga oron som maler i henne. Jag förklarar att jag inte på nåt sätt blir ledsen över det personen skriver om mig, utan det som gör mig ledsen är att hon hamnar i mellan. Det är ju DET som gör mig så arg och så hjälplös….

I 2 år har jag känt av de syrliga kommentarerna och små pikarna, och jag vet varför och bryr mig inte nämnvärt. Allt handlar om att jag ställde mig på dotterns sida för 2 år sedan.
Jag kommer fortsätta att stå på hennes sida, alltid! Jag kommer garanterat också i fortsättningen få vara den som ”vände” dottern mot hennes pappa, men det tar jag. Jag vet ju sanningen, och framför allt så vet min dotter sanningen, och det är det som är det viktigaste här.
the-love-between-a-mother-and-daughter-is-forever

Kommentarer till: "Vad hände.." (5)

  1. Usch då! Det låter inget roligt… Har en vän som för några år sedan också blev vääldigt baktalad och fick spydiga kommentarer av en ”familjemedlem”. Tycker ju definitivt inte det är ok att hänga ut människor, kränka el dyl vilket det ju tyärr blir när man håller på så. Förstår dom inte att dom oftast sårar helt fel person än dom hade tänkt?!? Stå på dig!!
    Styrkekram!!

  2. Tråkigt att behöva känna att man ska behöva låsa sin blogg 😦 men tyvärr så kan man inte alltid påverka vilka som läser och vad de gör med informationen.

    Att din dotter blir påverkad är ju hemskt:( Hoppas att du slipper sådant i framtiden!

    Vill önska dig ett riktigt Gott Nytt År!

    Kram

  3. Bra där! Det är ju som sagt inget att bry sig om.. Det är bara onödigt kan man tycka. Samtidigt tragiskt att folk inte har annat för sig än att störa sig och kritisera andra för hur de lever och gör! ❤

  4. Varför ska det vara så? Hur kan någon tycka att det är fel när vi strider för våra barn? Sänder dig en stor styrkekram.

Kommentera

Etikettmoln

