Just another WordPress.com site

Nu letas det praktikplats

Min duktiga tonåring ska snart ut på sin första praktik. Och nu söker hon upp och mailar för fullt. Drömmen är ju film/tv, men det är inte helt lätt. Jag tänkte hjälpa henne lite med ett blogg inlägg. Om någon av er har tips eller känningar i branschen, så lämna gärna en kommentar el skriv till mig på FB/Twitter så förmedlar jag vidare till dottern.

Hon går första året på gymnasiets stylist/makeup/styleadvisor utbildningen, hon har riktigt bra omdömen och jobbade för bl.a. Ida Sjöstedt på ATTITUDE STHLM mässan.

Praktiken är endast under v16, och har ni möjlighet att ta fler praktikanter så är det bonus.

20130202-100306.jpg
Modellerna för Ida Sjöstedt som dottern och klasskompisarna jobbade med.

20130202-100410.jpg

20130202-100434.jpg

Än så länge har hon sökt på tv kanaler, hos modefotografer och liknande. Men hon är öppen för allt som har med makeup och style att göra.

Kommentarer till: "Nu letas det praktikplats" (1)

  1. Hej Anna! Ang. din dotters praktiksökning, såg jag en sida som en av mina vänner hade på FB som heter ”Miro Studios artist- & showskola”, vet inte om det är vad hon söker, men nämner den iaf. Kram/Christina

Kommentera

Etikettmoln

