Just another WordPress.com site

Arkiv för december 22, 2012

Mormor gråter

Funny

Avundsjuka

Helvete vad förbannad jag blev nu!
Vissa människor är duktiga på att trigga igång och röra upp, frågan är vad man tror att man vinner på det?
Varför ska man som utomstående lägga sig i hur vi i vår familj har det? Jag kan bara komma fram till att det handlar om avundsjuka. Så okey, jag bjuder på det, fortsätt med syrliga små kommentarer, det förstör inget för oss. Jag och tjejerna har det bra ändå, trist bara om det förstör mer av den lilla kontakt som finns med andra sidan.
Men som sagt, det är inte min förlust….

I wish……

Julefrid

Idag har jag köpt de två sista julklapparna, jag var nere på fm när det precis öppnat så det var inga köer. Joo förresten på ett ställe som jag passerade var det kö, bolaget….
Jag är så glad över att jag inte behöver handla där för att kunna fira jul eller slappna av!
Synd om alla barn bara, som finns i dessa familjer där det inte räcker med ETT glas vin..

När jag kom hem och slagit in paket så blev det en latte och sen städning.

Nu har bror varit här en snabbis och lämnat/hämtat paket. Vi ses den 26 igen då Tuva fyller år.

Imorgon åker vi upp till syster, vi kommer att åka tåg pga av snöovädret som kommer imorgon så har jag ingen lust att låna och köra bil. Jag kör ju liksom två gånger per år så jag tycker att det är onödigt att jag ska ge mig ut när man varnar som mest.
Vi får se om SL levererar, vi ska nämligen testa att åka pendeltåg till Uppsala 😉

Nu tänkte jag och dottern slänga oss i soffan och kolla lite film.
Jag tänker njuta av att inte göra någonting ikväll.

20121222-182155.jpg